"Bullen"



Kära Bullen

..Som ni vet så är personen i filmen inte den som skrivit brevet...

..fick ett väldigt mystiskt samtal igår av en kvinna kallad bullen, ni kan även se att hon kommenterat min blogg, hon skrev följande:
"vi i bullen håller med våran paulsson, du borde uppdatera. vi har precis avslutat ett av våra samkväm, där samtliga av bullens nuvarande medlemmar deltog. vi röstade i frågan " är linus välkommen eller inte? " och svaret blev positivt. eller snarare 2-2, då anders och jag röstade för dig, men emelie och herman emot dig. anders och jag vann senare över herman och emelie, eftersom vi tyckte att min bulle i ugnen också borde ha något att säga till om... bullen i ugnen ( hälften "pure paulsson evil" ) röstade inte helt otippat för att du skulle få joina... så om du är intresserad är du välkommen hem till anders på nästa träff... du vet var nyckeln finns! var hälsad broder!"

..helt klart ett av de roligaste samtal på länge, inte för att jag förstod någonting, och att man kunde vara i sjunde månaden och ha en sån liten mage, det trodde jag inte var omöjligt, så återigen bullen så är jag suspicious, blame my parents, eller hur va de du sa igår..?

...Men det ska bli spännande att träffa denna bulle =)
...om du vågar "Julia"... ;-)

Kommentarer
Postat av: bullen

liten mage för att vara i 7:e månaden? nejdå, jag följer min kurva precis så som sig bör! har du sett bilder på min mage så antar jag att det är nåon bild anders har, alltså från tiden då han fortfarande fick se min mage. för två månader sen började han förneka faderskapt och förlorade därför all rätt att ha med min mage att göra! du var väl den nya pappan, right? snart går jag in i vecka 33, så det är bäst du gör dig redo, snart kommer den!



yours truley / bullen o julia

2008-12-07 @ 16:21:35
Postat av: Paulsson

Jag kan helt dementera detta eftersom jag minns inget längre tillbaka än senaste måltiden. Så jag måste ju helt klart vara oskyldig för det man inte minns har inte hänt.

2008-12-07 @ 17:38:55
Postat av: Linus

..så vitt jag har förstått så verkar det ju inte som att jag har något direkt val angående detta faderskap. Dock väldigt imponerad av den fina magen Herman skickade, jag längtar redan till jag får träffa min son... Men Anders teori håller helt klart, och om ungen är en skrikande snorunge så kommer jag åberopa samma regel som Anders har tillämpat, Och i vissa situationer kan man helt plötsligt glömt bort väldigt mycket, för det man inte minns har inte hänt =)

2008-12-08 @ 19:11:06
URL: http://linusakerlund.blogg.se/
Postat av: bullen

Alltså man vet ju aldrig hur det kommer bli när ungen kommer, det finns inga garantier när man väljer att föröka sig med en Paulsson... Det kan bli en riktig, riktig skitunge (troligtvis kanske) och det behöver du vara medveten om...



Skulle jag få välja nu hade jag kanske inte valt att våldföra mig på Anders bara för att få barn... Men det verkade som en bra idé då... Nu, 7 månader och 15 kilo senare känns det inte lika självklart att det verkligen va en bra idé...



Genomtänkt? Nej! Men det finns inte mycket att göra åt det nu. Ungen måste ut, tyvärr finns det vanligtvis bara en väg... Det är lätt att vara efterklok...



Därför tänker jag inte tvinga dig till någonting, definitivt inget faderskap! Såklart att odågan behöver en pappa, men ta du och tänk igenom det hela, mycket mer noggrant än jag gjorde... Tänk på hur Anders var som liten, eller du kanske kommer ihåg Jonas bättre... Pallar du trycket!?!



Det kommer inte bli lätt Linus, men livet är inte lätt! Första året med småbarn är ju liksom aldrig lätt, för några föräldrar så varför skulle det bli det för oss? Vi måste vara på samma linje du och jag, överens om hur vi vill ha saker och ting i barnuppfostran och i vår relation, men är vi överens så fixar vi det!



Dessa punkter är väldigt viktiga för mig:

• JA till barnaga och whisky i vällingen,

• NEJ till veckopeng och amning...

• Blir det en tjej ska hon heta Julia ÅSLÖG Hulda Åkerlund.

• Blir det en pojke ska han heta Rutger JAFAR Linus Åkerlund

• Blir det ett mellanting ska det/den heta Jonas ANDERS Paulsson



ÄR DU MED ELLER?



Möt mig i utanför Gnojsö Hjälper på julafton klockan 15:00. Jag vill då ha ditt svar. (Jag är den tjocka tjejen i slips och regnjacka!)

2008-12-09 @ 01:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0