Jämställdhet, självklart, men nån måtta får det väl ändå vara!

Satt på bussen innan på väg hem och lyssnade på nyheterna på P3, Där de berättade att en gymnasieskola röstat fram en manlig Lucia, och att rektorn fick sjukt mycket skit för att hon ville bevara traditionen med en kvinnlig Lucia. Jag håller med rektorn till 100%. Jämställdhet, självklart, men nån måtta får det väl ändå vara! En sån tydlig roll som Lucia tycker jag är självklar att den ska behållas en kvinna. men nej, Sverige som ska vara så himla poltisikt korrekt hela tiden, där måste man ju självklart låta alla få ställa upp, oavsett kön, Hur gör vi sen då? Ska vi skicka en massa killar till Fröken Sverige också? Lägg av nu! Självklart ska kvinnor och män ha samma lön och rättigheter i samhället om de utför samma jobb, men nu börjar saker och ting bli rejält överdrivna! Skärpning Sverige!!


Kommentarer
Postat av: paulsson

blogga lite då vaaaa

2008-12-05 @ 15:12:07
Postat av: "bullen"

vi i bullen håller med våran paulsson, du borde uppdatera. vi har precis avslutat ett av våra samkväm, där samtliga av bullens nuvarande medlemmar deltog. vi röstade i frågan " är linus välkommen eller inte? " och svaret blev positivt. eller snarare 2-2, då anders och jag röstade för dig, men emelie och herman emot dig. anders och jag vann senare över herman och emelie, eftersom vi tyckte att min bulle i ugnen också borde ha något att säga till om... bullen i ugnen ( hälften "pure paulsson evil" ) röstade inte helt otippat för att du skulle få joina... så om du är intresserad är du välkommen hem till anders på nästa träff... du vet var nyckeln finns! var hälsad broder!



/Bullen

2008-12-06 @ 01:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0