1:a Advent



Va på adventskonsert i Tabernaklet igår, mycket bra! härligt att lyssna på, efter konserten hamnade vi ute i Ruddalen i Frölunda och fortsatte gemenskap med glögg och hemmagjorda grejer, nån kolagodis av nåt slag, inslaget i papper, sjukligt gott!! =) det gick ner ett par såna i min mage.. Glögg alltså. premiären var i tisdags sen har det rullat på, drack på jobbet i fredags, fick glögg fredagkväll, lördag kväll, två gånger, och idag kunde jag inte motstå, så jag köpte hem en flaska vit glögg, väääldigt god! Den avnjöts själv i ett varmt bad i mitt badkar, lyssnandes på julmusik med Celine Dion. Säga vad man vill, men det var ritkigt skönt att bara ligga där och njuta.

Va på förmiddagsmöte i Tab, och träffade många fina vänner, gick och åt efteråt på Hard Rock, blev något chockad när servitrisen snackade engelska, så man fick ju glänsa med sin affärsengelska.. haha.. Efteråt blev det stor jakt på en adventsljusstake, jag vet att jag flyttar om tre veckor, men jag vill ändå ha en fin ljusstake som ljuser upp vardagen lite, och givetvis kunde jag ju inte köpa vilken som helst, självklart köper man en från Gnosjö Konstsmide. hela 39:- på Clas Ohlson. denna superaffär! dom har ju allt!!

Fick ta hand om Johanna en stund, hon skulle ut till pissingen och träffa lite vänner.... å dricka glögg.. den där glöggen alltså.. haha.. den är överallt! vi gick i alla fall till hemköp vid kaserntorget och när vi närmar oss så hör vi en folksamling skrika, precis så där som man skriker när man är på konsert.. och vi märker när vi kommer förbi hörnet att det är sjukt lång kö utanför sticky fingers.. varför då.. .. jo, det märkte vi sen varför. Timo Räisinen (..vet inte hur han stavar) hade audition för Körslaget till hans uppsättning.. så de va därför de va så mycke folk... sen blev de hem å bad för min del som jag skrev innan, vad jag däremot inte skrev va att när jag duschade av mig så ljuder brandvarnaren som en galning.. då har den reagerat på min dusch.. hur sjukt är inte de!!??.. och det brukar den göra, så därför har inte jag å jocke haft brandvarnaren igång, men tänkte igår att det är säkert bättre nu.. men icke sa nicke.. ..nu ska jag äta.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0