Så himla skön helg!

.. det hela började i fredags då jag på min praktik satt i ett arbetsrum med två andra jobbarkompísar varpå en fjärde person kommer in i rummet med en flaska vin klockan halv fyra med en och en halvtimmes jobb kvar och säger att nu öppnar vi den här och tar det lugnt en stund. Så det var bara till att ta sig ett glas vin och sluta jobba en stund, det var skönt.. att slippa jobba en stund alltså.. =)  när jag skulle åka hem så tog jag svängen förbi excet på lite afterwork med härliga klasskompisar och åt en bit mat för att sedan stressa hem och duscha och ta sig till Saronkyrkan på "Smaka & se".. där fortsatte jag på temat vin och fick nattvardsvin, inte riktigt samma grej kanske.. =) så där vart de möte och fika, Efter detta så insåg vi att kvällen är ju faktiskt inte slut ännu och om cirka 40 minuter så fyller ju faktiskt Matilda år så vi började gå mot biljardpalatset för att spela några omgångar biljard på vägen hittade vi detta konstiga:



..vet inte om man kan se exakt vad det är, men det är ett par glasögon till vänster och ett par ballerinaskor höger.. vad dom gjorde där på en ensam tom gångväg mitt inne i göteborg vet nog ingen, men dom kanske trivdes med att vara just där. Biljarden gick bra, Jag å Carro var ett fulländat team! vann givetvis, vid denna tidpunkt hade kvällen gått över kl 23.59, det var alltså lördag och Matildas födelsedag, det fick firas med ett besök på inte mindre än självaste McDonalds och hör och häpna, men Oskar tyckte det var riktigt gott! kom hem vid halvtre-tiden och skulle snart gå upp igen för att åka iväg till björkö med alphagruppen. det var mycket trevligt! vi hade massa föredrag och massa diskussioner och här är några av deltagarna som var me:



Födelsedagsbarnet i mitten, också den person som har armarna högst upp =)



..och en bild där faktiskt jag fick vara med på ett hörn



och så här vackert är det när solnedången kommer

.. på det här stället vi bodde fanns en viss besatthet av skyltar:



denna fanns på den ena toaletten, döm själva vad ni tycker om den, för mig känns den lite..onödig..



..om man säger så här, ni serr dörrkarmen till höger i bilden, om man ställde sig där så hade man varit en komplett idiot om man inte sett att det hade varit ett kök och ett lekrum, vägen till lekrummer var cirka 25 cm från minsta avstånd från denna ingång.. så ..japp..



..är det bara jag som inte fattar NÅGONTING på den här lappen...

åkte tillbaka hem idag från björkö, och jag måste säga att det här var en av de trevligaste helger på mycket länge! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0