Ord...

Jag har funderat väldigt mycket på hur stor betydelse ord har, oavsett om dom kommer i skrivform eller talform. Hur ord kan bygga upp eller rasera en hel värld, hur ett ord kan få en människa väldigt exhalterad medan ett annat ord kan få en människa att helst vilja försvinna långt bort från den bistra verkligheten. Idag är Ironi nånting som används dagligen i många meningar, men hur ska man kunna ironisera nånting på ett nedskrivet ord som i till exempel ett sms, eller hur ska du kunna förmedla en känsla via sms. Ett svar via ett sms kan låta både kallt och känslolöst, men det kanske inte var personens budskap över huvudtaget. Men hur gör man då för att inte låta sådan. frågan är om det går. jag vet inte hur jag skulle lösa det. Nåt som också är intressant är när man säger ett ord eller en mening till en människa framför sig, men kroppsspråket säger nåt helt annat, en sådan mening går inte att ta på allvar, även om personen ifråga kanske har en väldigt allvarlig ton så går det inte ihop. Det talade ordet och kroppens ord måste stämma överens annars blir det ingen synergy och innehållet blir i det fallet meningslöst.

Var ikväll på alpha kurs där dom citerade en man vars namn jag inte kom ihåg, han sa något i stil med:

"Om människor skulle få reda på alla mina onda gärningar och tankar skulle folk tycka att jag är ett monster"

Tyvärr tror jag att ALLA människor gör onda saker, både medvetet och omedvetet, och ännu fler tänker onda gärningar mot andra människor, och det är den värld vi lever i, du och jag.

Tänk på vad du säger och gör mot andra människor, för dig kanske det inte betyder någonting, men för någon annan kan det förstöra en hel dag eller bygga upp en hel dag, ...eller kanske ett helt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0