Skön seger!



... som en del vet så finns det två hockeylag i mitt hjärta, det ena är Luleå som tyvärr rök ur slutspelet i kvarten och det andra är HV71 som idag vann över Frölunda med 6-1. och jag var och kollade på matchen live! Sjukt go vinst!! Även idag fanns det en man vid min sida vid namn Oskar Koppe och även idag försvann han hastigt pch lustigt, precis som förra gången, vänligen läs inlägget längre ner där Luleå piskade Frölunda i första matchen kvartsfinalen. Den mannen klarar inte en förlust! =)

så, Grattis HV71! i morgon vinner vi igen!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

VAAAAAAAAAAAA?? drog han från scandinavium?? den va ju inte okej.. Igen!!

2009-03-26 @ 08:44:43
Postat av: Paulsson

Limpan jag trodde du var på min sida o älskar FBK

2009-03-26 @ 13:13:37
Postat av: R

Man kan inte ha två hockeylag i sitt hjärta. Det finns inga som helst fysiologiska möjligheter.

2009-03-26 @ 14:30:32
Postat av: Linus Åkerlund

Malin: Jag vet, det är såååå inte okej!

Paulsson: Anders, du vet att jag aldrig har älskat FBK, även om jag faktiskt varit på mathc med dom.. =)

R: Jo, det kan man faktiskt.. lika mycket som man kan älska mer än en människa så kan man tycka om två hockeylag! =)

2009-03-26 @ 17:54:30
URL: http://linusakerlund.blogg.se/
Postat av: Paulsson

Men du borde göra det!

2009-03-27 @ 08:08:26
Postat av: R

Nu ska vi slå kommentarlängdsrekord för att du är så slut Linus.

Du har rätt men du har fel. Givetvis älskar man fler människor än en enda, men man kan bara älska en person mest, som man tex gifter sig med. I annat fall kallas det polygami, eller rent av otrohet, och det anses ofint.

För att översätta det till hockey så kan det illustreras på följande enkla sätt:

Ett lag som man har som sitt lag i vått och torrt (förslagsvis Djurgår'n)

Ett par-tre lag som man gärna ser lyckas om inte första laget lyckas, detta på grund av att de spelar positiv hockey, har bra hockeykultur eller ungdomsverksamhet (Timrå, modo, frölunda)

Ett gäng lack som man är totalt likgiltig gentemot(Skellefteå, brynäs, linköping, södertälje, rögle)

Ett par tre lag som man ogillar starkt på grund av att de spelar skithockey, är köpelag, oödmjuka, har svin som spelare (färjestad, luleå)

Till sist så kan man bara ha ett lag som man verkligen avskyr och önskar all sportslig olycka. Det är lag som är rent utsagt äckliga, som har en fullständigt pantad hemmapublik, som har en arena med plats för 50 bortasupportrar, som har svin som martin thörnberg i laget, och som man avskyr mest av en obeskrivlig känsla på samma sätt som man älskar sitt eget lag, det bara är så.

2009-03-27 @ 13:47:57
Postat av: Paulsson

Limpan jag ogillar starkt R pga visst agg mot mitt kära FBK men det är väll bara för att Dick Axelsson gick till oss. Iofs så har han vettiga åsikter om HV grå måste jag ju tillägga

2009-03-27 @ 14:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0